C-orkest

Onder leiding van Marian van der Honing speelt het C-orkest wekelijks samen. In dit opleidingsorkest zitten kinderen die pas gestart zijn met muziek maken, met als doel doorstroming naar het B- en A-orkest. Jaarlijks wordt er door Euphonia op de basisscholen in Wolvega een project georganiseerd om de kinderen enthousiast te krijgen voor de muziek. Wanneer ze zich aanmelden krijgen ze les bij de Fryske Blaasakademy. Dit is een stichting die zich richt op het verzorgen van muziekonderwijs voor leerlingen van blaasorkesten middels beproefde methodes en gekwalificeerde, enthousiaste docenten. Het C-orkest laat regelmatig van zich horen tijdens verenigingsactiviteiten.

Dirigent: Marian van der Honing

Marian van der Honing werd op 11 maart 1991 geboren te Wolvega. Door middel van een scholenbezoek van het toenmalige jeugdorkest van Euphonia werd de eerste kennismaking met de vereniging gemaakt en begon Marian met bugel spelen. Na een aantal jaren werd de overstap naar de cornet gemaakt en nam Marian plaats in het A-orkest waar ze nog steeds lid is en met veel plezier speelt.

In 2010 studeerde Marian af als onderwijs assistent muziek aan ROC de Friese Poort te Drachten. Na deze studie volgde ze lessen in HaFaBra-directie bij o.a. Klaas van der Woude, Tijmen Botma en Alex Schillings.

Tijdens haar studie leidde Marian meerdere jeugdorkesten waaronder het C-orkest van Euphonia. Na even weg geweest te zijn dirigeert Marian het C-orkest van Euphonia weer vanaf 2013 en heeft ze ook de ledenwerving op zich genomen.

Naast het leiden van jeugdorkesten is Marian ook nog werkzaam voor het Muzisch Centrum te Emmeloord en verzorgd ze muzikale projecten voor muziekscholen, verenigingen en basisscholen.